Copy, content en méér
Taaladmiraal Copywriting is thuis in elke denkbare tekstsoort. Of je nu op zoek bent naar verleidende copy of informatieve, inspirerende content — ik heb het allemaal aan boord! Met mijn pen als kompas zorg ik ervoor dat jouw boodschap helder en krachtig de horizon bereikt. Klaar om je verhaal te vertellen? Laten we de koers uitstippelen!
Copy
Copy mag dan wel ‘kopiëren’ betekenen, maar dat is zowat het tegenovergestelde van wat een copywriter doet. Puttend uit zijn creativiteit en inspiratie, schrijft een copywriter originele reclameteksten en andere wervende teksten, bedoeld om een product, dienst of idee aan de man te brengen. Denk aan teksten voor advertenties, brochures en websites. Copy is bedoeld om prospects over de streep te trekken en klanten van hen te maken.
Content
Content slaat op alle relevante informatie die je potentiële klanten aanbiedt op je website en via je socialmediakanalen. Dat kan informatie zijn over je organisatie, je product of dienst, of de branche waarin je actief bent. Die informatie kun je aanbieden in de vorm van bijvoorbeeld een blog of white paper. Hoewel niet direct gericht op sales, is content belangrijk voor leadgeneratie, het versterken van je merk en reputatie, en het transformeren van suspects in prospects.
Zakelijke teksten
Copy en content richten zich vooral op (potentiële) klanten. Er zijn echter ook teksten die zich op andere stakeholders richten: medewerkers, relaties en het algemeen publiek. Onder deze (pr-)teksten vallen onder andere je bedrijfsmagazine, jaarverslag en personeelsblad.
Persoonlijke teksten
Incidenteel schrijf ik ook tekst voor particulieren. Vaak gaat het dan om teksten voor speciale gelegenheden. Denk aan tekst voor een eulogie of necrologie, een uitnodiging (huwelijk, jubileum) of rouwadvertentie. Ook het redigeren of corrigeren van scripties en proefschriften valt in deze categorie teksten.