Pay-off & slogan
Moeite met het bedenken van een merknaam of pay-off voor je bedrijf of product(lijn)? Ik heb ruime ervaring in het ontwikkelen van merknamen, pay-offs en ook slogans voor reclamecampagnes.
Merknaam
Een pakkende merknaam bedenk je niet zomaar. Meestal gaat er een lang ontwikkeltraject aan vooraf, dat vraagt om de nodige creativiteit. Daarbij stuit je vaak ook praktische vragen als: is de merknaam niet al door een andere partij geregistreerd en is de domeinnaam nog vrij? Het is kortom erg lastig om een naam te bedenken die bij je past én nog beschikbaar is.
Pay-off
De pay-off, of brand tagline, vergezelt je merknaam en logo. Een goede pay-off versterkt je identiteit en vertelt de filosofie of missie van je organisatie in een notendop. Een goede pay-off moet aan diverse voorwaarden voldoen. Zo moet hij ‘blijven hangen’, je onderscheiden van je concurrentie, een positief gevoel bewerkstelligen én je USP bevatten.
Slogan
Je pay-off vergezelt zoals gezegd je merk, terwijl een slogan bij een tijdelijke actie of reclamecampagne hoort. Een slogan heeft in die zin een veel kortere houdbaarheidsdatum dan de statische pay-off. Maar dat betekent niet dat je er minder goed over na moet denken. Graag voorzie ik je campagne van een pakkende slogan die je helpt bij het bereiken van je doelen.
Inspiratie nodig voor je nieuwe merknaam, pay-off of slogan? Neem contact met me op.