Brochuretekst

Heb je meer te vertellen dan je in een folder of flyer kwijt kunt? Dan is een brochure het geijkte middel. De term ‘brochure’ komt van brocheren, wat slaat op het inbinden van pagina’s.

Hoewel je een brochure ook online kunt publiceren, valt er veel te zeggen voor de ‘ouderwetse’ papieren variant. Offline is een lezer minder gehaast én leest hij stukken sneller dan online. Een goed argument om van je brochure geen copy-paste van je webtekst te maken.

Een brochure geeft je de kans je verhaal te vertellen en het gesprek aan te knopen met de lezer. Maar je moet ervoor waken dat je brochure geen al te zware kost wordt. Een brochure moet behapbaar en makkelijk te verteren zijn.

Er zijn goede argumenten om je bedrijfsbrochure of productbrochure te laten schrijven. Zelfs als je een eigen communicatieafdeling hebt. Waarom? Omdat een externe tekstschrijver door de ogen van je klant naar je bedrijf kijkt en vertelt wat die wil horen, niet wat jij wilt zeggen.

Wil jij ook klantgerichte teksten voor je bedrijfs- of productbrochure? Neem contact met me op.