Columntekst
Daar zit je dan: je wordt als CEO, directeur of bestuurder gevraagd periodiek een column schrijven voor een krant of magazine. Daarin mag je je licht laten schijnen over de ontwikkelingen in je branche, politiek of wat dan ook. Makkie, toch?
Nou, de ervaring leert van niet. Ten eerste ben je telkens gebonden aan een deadline. Zie maar eens keer op keer tijdig inspiratie te vinden. Heb je eindelijk een idee voor je column? Zie je onderwerp dan maar eens in het voorgeschreven aantal woorden te proppen – oef! En dan moet je ‘kolommetje’ ook nog eens snedig zijn, zonder dat je je eigen reputatie of die van je organisatie te grabbel gooit.
De column is een van de lastigste tekstsoorten, kom je al snel achter. Het schrijven van een column kun je dan ook het beste overlaten aan iemand die vaker met dit bijltje heeft gehakt. Als ghostwriter schrijf ik onder jouw naam je column; je wordt – natuurlijk – ‘gewoon’ vermeld als auteur.
Bespaar je de tijd en moeite en laat je column door mij schrijven of herschrijven. Ik ga graag voor je aan de slag, of je nu al een onderwerp hebt of niet. En als je zelf al iets op papier hebt gezet, schaaf ik als eindredacteur de tekst graag voor je bij.
Neem contact met me op voor een trefzekere columntekst.