Je tekstwerk uitbesteden? Dat is vaak een goed idee. Maar in sommige gevallen is het een nog beter idee om de schrijfkwaliteiten van individuen of afdelingen binnen je organisatie op te vijzelen. Via een cursus, training, workshop of presentatie bijvoorbeeld.

Vrijwel elke medewerker schrijft wel eens een tekst. Van een e-mail of offerte aan een klant tot een memo of rapport. Communicatieprofessionals (communicatiemedewerkers, pr-adviseurs) binnen je organisatie zijn zelfs dagelijks met teksten in de weer. Ze schrijven blogposts, nieuwsartikelen, persberichten enz.

Lang niet elke medewerker is even taalvaardig. Zelfs een communicatieprofessional is niet automatisch een tekstprofessional. Teksten schrijven is immers een vak apart. Til het schrijfniveau van je medewerkers omhoog en verbeter je interne en externe communicatie.

Hoe? Met een cursus, training, workshop of presentatie op maat die uitgaat van het unieke communicatievraagstuk van jouw organisatie. Of dat vraagstuk nu heel algemeen of zeer specifiek is, gericht op de doorsnee medewerker of de communicatieprofessional.

Mogelijke onderwerpen

  • Schrijven in eenvoudig Nederlands
  • Opfriscursus werkwoordspelling
  • Betere offertes schrijven
  • Een zakelijke e-mail schrijven
  • Commerciële teksten schrijven
  • Schrijven voor zoekmachines (SEO)
  • ‘Stijlvol’ schrijven
  • Veelgemaakte consistentiefouten

Samen bepalen we welke onderwijsvorm het beste past bij het leerdoel van jouw organisatie. Een korte presentatie, workshop van een halve dag, of cursus of training van een of meerdere dagen. Voor welke lesmethode we ook kiezen, de insteek is altijd erg pragmatisch. Liefst ga ik aan de slag met teksten uit je eigen organisatie.